Tegenwoordig gaat een groot gedeelte van het contact met de klant digitaal. De klant kan veel dingen zelf regelen wanneer het hem of haar uitkomt en hoeft hierdoor niet voor elk vraagstuk of probleem telefonisch contact op te nemen met het bedrijf. Daarbij bespaart het bedrijf veel tijd en geld. De hogere klanttevredenheid in combinatie met de besparing die het onder aan de streep met zich meebrengt, is voor veel bedrijven de reden om ook over te stappen naar een online klantportaal.
Dit is een online klantportaal
Een online klantportaal zie je vaak bij grote woningcorporaties. Wanneer een huurder de huurfactuur wil inzien of een klacht of probleem heeft, kan hij of zij deze makkelijk online indienen. Zo is een lekkage, verstopping of ander probleem eenvoudig online gemeld. Hiervoor hoeft de huurder niet meer te telefonisch contact op te nemen of langs te komen. De woningcorporatie kan het probleem gemakkelijk online inzien en verwijzen naar de juiste afdeling. Ook is het eenvoudig om de status van een probleem van de huurder inzien.
De voordelen van een klantenportaal
Zoals reeds verteld, maken meerdere grote woningcorporaties gebruik van een online klantportaal. Voor huurders is het eenvoudiger om een melding te doen, voor de corporaties is het makkelijker deze melding naar de juiste afdeling te zetten en te monitoren. Hierdoor worden meldingen sneller opgepakt en zijn huurders sneller geholpen. Dit zorgt voor een hogere klanttevredenheid. Daarbij komt dat het klantcontact via een online klantportaal de woningcorporaties kostbare tijd bespaard die besteed kan worden aan huurders die het echt nodig hebben.
Online klantportaal van Embrace
Embrace zorgt met handige software voor automatisering van verschillende processen. Software die verbinding legt tussen mensen. Naast een online klantportaal zorgt Embrace ook voor op maat gemaakte intranetten en digitale werkplekken voor organisaties uit verschillende branches.
Geef een reactie